Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025

Πως θα τους απωθήσουμε όταν δεν επιτρέπεται;

Καταπολεμάς πάντα το πρόβλημα ξεκινώντας από την αιτία και συνεχίζεις σε μια διαστρωματική αντιμετώπιση.
Δηλαδή πρώτα στην ρίζα. Αν σου διαφύγει από εκεί προσπαθείς στο αμέσως επόμενο επίπεδο. Αν διαφύγει και από εκεί τότε πας στο επόμενο κτλ.
 
Στην περίπτωση του μεταναστευτικού στην χώρα μας, το αίτιο βρίσκεται στις χώρες εκκίνησης των μεταναστών. Στην Τουρκία, στην Λιβύη και σε ποια άλλη χώρα χρησιμοποιούν οι λαθρέμποροι ως γέφυρα προς την χώρα. 
 
Αν λοιπόν απέτυχε το όλο σκηνικό στην Λιβύη και δεν καταφέραμε με διπλωματία και συμφωνίες να σταματήσουμε τις ροές, τότε πάμε στο επόμενο επίπεδο. Δηλαδή στην θάλασσα. Κατά την πορεία των λαθρομεταναστών δηλαδή. Και εκεί ΤΟΥΣ ΑΠΩΘΕΙΣ ακόμα και με βία διότι είναι εισβολείς χωρίς κανένα γνώρισμα ή άδεια να εισέλθουν στην χώρα. Ούτε τους "διασώζεις" , ούτε τους "υποδέχεσαι". Όπως ακριβώς θα κάνεις και σε κάποιον που θα πάει να εισβάλει στο σπίτι σου από τον δρόμο ακάλεστος και απρόσκλητος.
 
Δεν τον κλείνεις σε ένα δωμάτιο και του λες πότε θέλει να φύγει και αν τον θέλουν πίσω από εκεί που ήρθε. 
 
Η όποια φυλάκιση ευαγγελίζεται η κυβέρνηση και το υπουργείο δεν είναι το κύριο μέσο αποτροπής. Πρέπει να είναι το πρόσθετο μέσο αποτροπής όπου θα ενισχύσει όλο το πλαίσιο εκδίωξης τους πριν καν πλησιάσουν στα σύνορα μας.
 
Διότι μέσα στις βάρκες μπορεί να έχει εκπαιδευμένους μαχητές, μπορεί να έχει κατασκόπους, μπορεί να έχει ποινικούς εγκληματίες, μπορεί να έχει κυριολεκτικά τον οποιονδήποτε. Και όπως ανέφερα είναι ακάλεστοι και απρόσκλητοι.
 
Μα θα πει κάποιος πώς θα τους απωθήσουμε όταν δεν επιτρέπεται; Ποιος είπε όμως ότι δεν επιτρέπεται; Σε κανόνες εμπλοκής που γνωρίζω (οι γνώστες ας με διορθώσουν) αν κάποιο σκάφος το προσεγγίσει κάποια βάρκα σε επικίνδυνη περιοχή δίχως αναγνώριση και φανεί ύποπτη, αρχίζουν οι προσπάθειες απώθησης που μπορεί να καταλήξουν στο τέλος και σε βολές προ πλώρης και πορείας. Είναι βλέπεις θέμα ασφάλειας. Το ίδιο πάνω κάτω συμβαίνει και για την χώρα μας.
 
Αν δώσουν σήμα ναυαγού στα διεθνή νερά, διάσωση και επιστροφή από εκεί που ήρθαν. Αν πάνε να μπουν στα εθνικά ύδατα για να κάνουν το ίδιο τους σταματάς πριν φτάσουν εκεί.
Ενίοτε έχεις και το ΛΣ ίσως με drones και μη επανδρωμένα ναυτικά σκάφη να περιπολούν (οπλισμένα μη επανδρωμένα) και τους απωθείς.
 
Δεν τους περιμένουμε για να τους μαζέψουμε εδώ να τους βάλουμε σε ένα χώρο ως κύριο μέτρο αποτροπής.
Δεν καταπολεμάς το πρόβλημα με διαχείριση των συμπτωμάτων του. Αντιμετωπίζεις τα αίτια του και όσο το δυνατόν πιο κοντά τις ενέργειες που τα συνοδεύουν.
 
Και το παρακάτω σε σχέση με κανόνες εμπλοκής που τηρούν παγκοσμίως.
--
Αναγνώριση: Το σκάφος του εκάστοτε Λ.Σ./Ακτοφυλακής επιχειρεί να επικοινωνήσει για αναγνώριση (VHF, φώτα, σήματα).
Κλιμάκωση με χρήση μη φονικών μέσων: Κίνηση σκάφους ώστε να ανακοπεί η πορεία με ελιγμούς, προειδοποιητικά σήματα, σειρήνες, φωτοβολίδες, τελευταία κίνηση σε αυτό το στάδιο είναι οι βολές στον αέρα.
Προειδοποιητική βολή προς ασφαλή κατεύθυνση: Συχνά "προ πλώρης" (στο νερό μπροστά από την πορεία του άλλου σκάφους), ώστε να δοθεί σαφές μήνυμα χωρίς να προκληθούν απώλειες. Είναι ένα βήμα πριν την άσκηση πρακτικής βίας.
Ακινητοποίηση/σύλληψη: Αν συνεχιστεί η μη συμμόρφωση, μπορεί να επιχειρηθεί ρεσάλτο ή ρυμούλκηση (απώθηση).
Τώρα βολές απευθείας στο σκάφος και κινήσεις πολεμικής τακτικής επιτρέπονται μόνο εάν υπάρχει σαφής και άμεση απειλή για την ασφάλεια, π.χ. εάν το άγνωστο σκάφος επιχειρεί να εμβολίσει, να περάσει βίαια τα σύνορα με αντίστοιχη χρήση όπλων, ή θεωρείται ότι μεταφέρει τρομοκρατική απειλή.
Τώρα γιατί δεν τηρούνται κατά αγνώστων σκαφών φορτωμένα με κόσμο που δεν ξέρουμε ποιοι είναι και γιατί είναι , για μένα είναι ένα εξαιρετικά καλό ερώτημα.
 
Α.Νίκλαν 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου