Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

Η οικονομική υπεροχή των κρατών βασίζεται στην οικονομική διείσδυση.

 E.DAFNOMILIS

Οι "γκουρού" της ελεύθερης οικονομίας ουρλιάζουν για την διάσωση της Aegean. Της Aegean που, πλέον, μετά από κοσμοϊστορικές αλλαγές κατέληξε να είναι ο εν ανάγκη εθνικός μας αερομεταφορέας.
Μια εταιρεία που συνεισφέρει τα μέγιστα στην "βαριά" μας βιομηχανία, τον τουρισμό. 21,5 εκατομμύρια διεθνείς αεροπορικές αφίξεις είχαμε το 2019, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων (15 εκατ), διακινήθηκε από την Aegean.
Τα απευθείας έσοδα στο κρατικό ταμείο που συνεισέφερε εντός δεκαετίας είναι περίπου 2,7 δις ευρώ ενώ διατηρεί μια σταθερή αυξητική τροχιά στα έσοδά της γεγονός που μαρτυρά μια υγιή εταιρεία με φορολογική έδρα την Ελλάδα.
Η εταιρεία διαθέτει στόλο 65 αεροσκαφών με αναλογούν προσωπικό 50-70 εργαζόμενους ΑΝΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ. Με διάφορες δράσεις της κατά καιρούς έχει αποδείξει πως διαθέτει και κοινωνικό πρόσωπο, προσφέροντας όχι μόνο οικονομικά αλλά και ηθικά στην χώρα.
Αυτή την εταιρία, κάποιοι, για χάρη της (((ελεύθερης))) αγοράς επιθυμούν να την πετάξουν στον Καιάδα. Βεβαίως, κλείνουν τα μάτια εμπρός στο παράδειγμα του ινδάλματός τους της Γκεγμανίας η οποία στο πρόσφατο παρελθόν διέσωσε την Group VAG, την ADAC, την Deutsche Bank, μετά απο σκανδαλώδεις περιπτώσεις για τις οποίες θα έπρεπε να έχουν οδηγηθεί σε χρεωκοπία αυτές οι εταιρίες.
Γιατί τις διέσωσε η Γερμανία και δεν τις άφησε να γίνουν βορά στα υπόλοιπα θηρία της ελεύθερης αγοράς;

 
Διότι πρέπει να είναι ηλίθιος κανείς, σε βαθμό κρετινισμού, για να πιστευει πως υπάρχει παγκόσμιο fair play και αληθινή ελεύθερη αγορά. Η φαληρισμένη και διασωσμένη Deutsche θα ερθει μετά απο λίγο καιρό να εξαγοράσει ελληνικές τράπεζες, οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι να αγοράσουν τον ΟΣΕ, η TUI να εκμεταλλευτεί τσάμπα τα ελληνικά ξενοδοχεία. Βρισκόμαστε εντός πεδίου οικονομικού πολέμου που μοιάζει με τον μεσοπόλεμο, κι αυτό δεν το αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι. Η οικονομική υπεροχή των κρατών βασίζεται στην οικονομική διείσδυση. Όσο αποδυναμώνεις ή εγκαταλείπεις τις εταιρείες σου, τόσο τα άλλα κράτη διεισδύουν και ελέγχουν την οικονομία σου. Αν η Aegean εγκαταλειφθεί, του χρόνου θα εξαγοραστεί από την επιδοτηθείσα Lufthansa ή ακόμα χειρότερα από την Turkish Airlines που επιδοτείται από την "ελεύθερη" αγορά του Ερντογάν για να μεταφέρει φτηνά επενδυτές απο το Κονγκό και τη Σομαλία στην Πόλη κι απο κει να προωθούνται στον Έβρο.
Πριν από 6 μήνες, δόθηκε το πράσινο φως για την διάσωση της Lufthansa.
9 δις ευρώ για την Lufthansa,
120 εκατομμύρια "μόνο" για την Aegean.
Η ερώτηση λοιπόν είναι, θέλουμε να πληρώνουμε τα "σπασμένα" των εταιρειών; Η απάντηση είναι πως όταν οι εταιρείες είναι στρατηγικής σημασίας τότε επιβάλλεται. Με την προϋπόθεση όμως αυτή η βοήθεια να μην είναι δανεικά κι αγύριστα, αλλά υπό μορφή δανείου με επιτόκιο τουλάχιστον το επιτόκιο δανεισμού της χώρας. Η Aegean είναι από τις εταιρείες που μπορεί να το αποπληρώσει.
Και κάτι τελευταίο.
Αν η κυβέρνηση είχε πράξει αλλιώς εξ αρχής, ίσως η Aegean να μην είχε οδηγηθεί σε κρίση. Ειδικά τα ΜΜΕ που επιδοτηθηκαν ΧΩΡΙΣ να προσφέρουν στρατηγικά κάτι στην χώρα, αλλά μάλλον μας ζημιώνουν εδώ και χρόνια, καλό είναι βγάλουν τον σκασμό και να μην σχολιάζουν, αφού μπουκώθηκαν με χρήμα....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου